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PULSE New York

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Brian Mckee (*1977 in Kansas City, USA) Brian McKee geht den archaeologischen Spuren von Verwuestungen nach. Der 26jaehrige amerikanische Fotokuenstler reiste auf der Suche nach aktuellen historischen Schauplaetzen in den letzten vier Jahren durch Amerika, Osteuropa sowie den Fernen Osten. Er fotografiert Austragungsorte einzigartiger weltpolitischer und gesellschaftlicher Zeitgeschehnisse.

Der Kuenstler selbst sieht sich in der Rolle des visualisierenden Historikerauges, die Spuren der Auseinandersetzung festhaltend. Er reflektiert den Umgang mit schnelllebiger Wahrnehmung. Seine Sujets zeigen Architekturen und Landschaften, welche erst auf den zweitem Blick Zerstoerungen und Verluste erkennen lassen. Ein scheinbar schoenes Abbild mutiert zur Staette menschlichen Leidens. Brian McKee studierte Fotografie bei Stephen Shore, Larry Fink und Barbara Ess. Von 1996 bis 2001 war er als Assistent von Lynn Davis taetig. Er lebt und arbeitet in New York City.

John Gerrard (*1974 in Dublin, Irland) John Gerrard ist bekannt für seine Fotografien und virtuellen Skulpturen, welche einen bedeutenden Stellenwert in seinem kuenstlerischen Schaffen einnehmen.
Die Kuratorin des Whitney Museums (NY), Christiane Paul, schrieb darueber, dass seine ‚Projekte trotz ihrer scheinbaren Einfachheit, den Status neuer Medien hinterfragen und neu definieren’. John Gerrards virtuelle Arbeiten lassen sich nicht einfach nur der Fotografie zuordnen, denn mit den Moeglichkeiten der elektronischen Hilfsmittel entstehen Arbeiten mit skulpturalen und malerischen Qualitaeten.

John Gerrard erhielt 1998 einen BFA von der Ruskin School of Drawing and Fine Art, Oxford University und 2000 einen MFA von dem Art Institute of Chicago.

Julie Monaco (*1973 in Wien, Oesterreich) Die griechischen Naturphilosophen (Empedokles) hielten die vier Elemente Erde, Feuer, Wasser und Luft fuer die Grundlage unserer Welt. Diese Elemente beherrschen formal auch die Bildwelt Julie Monacos, deren wildromantische Naturansichten jedoch abstrahierte Realitaeten darstellen, wie sie in der Natur nie vorkommen koennten.
Die verblueffende Naehe zur abgebildeten Natur ist gewollt und stellt unsere Wahrnehmung auf die Probe. Durch einen Rechenprozess rein digital erzeugt, basieren diese kuenstlichen Landschaften anfangs auf einem rein numerischen Code von eins und null. Fuer das erstellte Bild gibt es weder konkrete Vorlagen wie Fotografien oder Scans, noch sind ihre Arbeiten von realen Abbildern generiert.

Brian McKee (born 1977 in Kansas City, USA) For the past four years Brian McKee, the American photography artist, has been travelling through America, Eastern Europe and the Far East in search of historical sites of topical interest. He takes pictures of sites where unique contemporary events in world politics and by international society were held.

Brian McKee considers himself to be a visualizing historian, capturing for example traces of the controversy between Soviets and Afghans.The photographer contemplates our approach to fast-paced perception. His themes are architecture and landscapes, which reveal destruction and losses only at a second glance. A seemingly beautiful portrayal transforms into a gruesome scene of human suffering. The artist attaches great significance to pictures with classical compositions and a clear finish. Brian McKee studied photography by Stephen Shore, Larry Fink and Barbara Ess and he was the assistant of Lynn Davis from 1996 until 2001. He works and lives in New York City.

John Gerrard (born 1974 in Dublin, Ireland) John Gerrard is known for his photographies and virtual sculptures, a medium which he is championing to increased acclaim.
Described by curator Christiane Paul of the Whitney Museum, (NY) as creating 'a series of projects that are deceptively simple, yet radical in their questioning or even redefinition of the status of traditional media in the digital age' John Gerrard's virtual works defy easy categorisation and exist somewhere between the sculptural, the painterly and the photographic, all united by the formidable conceptual and aesthetic possibilities of the computer.
John Gerrard received a BFA from the Ruskin School of Drawing and Fine Art, Oxford University in 1998, an MFA from the Art Institute of Chicago in 2000 and a MSc. from Trinity College Dublin in 2001.

Julie Monaco (b. 1973 in Vienna, Austria) According to the Greek natural philosophers (Empedocles) Earth, Fire, Water and Air are the elements on which our world is founded. They also dominate Julie Monaco's world of images, though her wild-romantic views of nature are abstracted reality that could never exist in reality.
The bewildering closeness to an image of nature is deliberate and an extreme test of our powers of perception. Generated in a purely digital form through a calculation process, these artificial landscapes are based initially on a simple numerical code of one and zero. There were neither concrete templates such as photographs or scans for the created image, nor was the image generated from a real image.

PULSE New York
Thursday, February 22 - Sunday, February 25, 2007
East 26th Street and Lexington Avenue
NY-10010 New York, USA

Fair Hours
Fair Hours Thursday, February 22 9am -- noon (Private Preview Brunch) 12pm -- 6pm (Open to Public) Friday, February 23, 12pm -- 8pm
Saturday, February 24, 12pm -- 8pm
Sunday, February 25, 12pm -- 5pm

Galerie Ernst Hilger
Booth 301
Tel.: +1 – 646 256 85 73
Ernst.hilger@hilger.at
www.hilger.at


Presse






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  • Julie Monaco, sv_01/14, c-print on alu, diasec, ed 5 + 2 ap, 170 x 85 cm
    Julie Monaco, sv_01/14, c-print on alu, diasec, ed 5 + 2 ap, 170 x 85 cm
    Galerie Ernst Hilger Ges.m.b.H.
  • Brian McKee, untitled, c-print on dibond, 126x162 cm
    Brian McKee, untitled, c-print on dibond, 126x162 cm
    Galerie Ernst Hilger Ges.m.b.H.
  • John Gerrard, Head blocking Sun 2, c-print, 66x100 cm
    John Gerrard, Head blocking Sun 2, c-print, 66x100 cm
    Galerie Ernst Hilger Ges.m.b.H.