• Menü
    Stay
Schnellsuche

REBECCA HORN and FRED SANDBACK

Once, Rebecca Horn placed her Peacock Machine inside a classicist temple on an island in a park. The artist created this large mechanical sculpture in 1982 for documenta 7 in Kassel. For the 40th anniversary, the artwork will be on display in the Corner Space of Galerie Thomas Schulte.

Einst platzierte Rebecca Horn ihre Pfauenmaschine in das Innere eines klassizistischen Tempels auf einer Insel im Park. Die Künstlerin schuf die große mechanische Skulptur im Jahr 1982 für die documenta 7 in Kassel. Zum 40. Jubiläum wird das Kunstwerk im Corner Space der Galerie Thomas Schulte zu sehen sein.






  • 11.06.2022 - 20.08.2022
    Ausstellung »
    Galerie Thomas Schulte »

    OPENING HOURS:
    TUESDAY – SATURDAY
    12PM – 6PM



Neue Kunst Ausstellungen
Trace Formations of
Diese große Übersichtsausstellung ist in Kooperation mit The...
Sincerely, Walter
Walter Pfeiffer (*1946) sucht mit der fotografischen Linse...
Hamid Zénati All-Over
„Hamid Zénati: All-Over“ ist die erste...
Meistgelesen in Ausstellungen
Max Beckmann. Von Angesicht zu
Max Beckmann (Leipzig 1884 – New York 1950) ist eine...
Die Welt neu geordnet –
Die aktuelle Sonderausstellung „Die Welt neu geordnet...
Boris Orlow: PARCOURS DER
Die russische Stella Art Foundation setzt ihre Zusammenarbeit...
  • Rebecca Horn, "Pfauenmaschine" ("Peacock Machine"), Installation View at the documenta 7, 1982, Kassel, Germany © Attilio Maranzano
    Rebecca Horn, "Pfauenmaschine" ("Peacock Machine"), Installation View at the documenta 7, 1982, Kassel, Germany © Attilio Maranzano
    Galerie Thomas Schulte
  • Fred Sandback, "Untitled (Sculptural Study, Wall Construction)", c. 1995/2013, red-orange and black acrylic yarn, Situational: spatial relationships established by the artist; dimensions vary with each installation, Courtesy the artist and the Estate of Fred Sandback
    Fred Sandback, "Untitled (Sculptural Study, Wall Construction)", c. 1995/2013, red-orange and black acrylic yarn, Situational: spatial relationships established by the artist; dimensions vary with each installation, Courtesy the artist and the Estate of Fred Sandback
    Galerie Thomas Schulte